Wybierz Strona

Pozycje jogi – pozycja wojownika II

Pozycje jogi – pozycja wojownika II

Vira2Pozycja wojownika II – Virabhadrasana II

Virabhadra – imię legendarnego herosa w wierzeniach indyjskich

asana – pozycja stabilna i wygodna

 

Jak wykonać, krok po kroku:

1. Wejdź do pozycji wojownika I na prawą stronę.
2. Opuść ręcę i zbadaj ułożenie nóg. Dociśnij obie stopy, szczególnie zwracając uwagę na docisk zewnętrznej krawędzi lewej stopy.

3. Skręć tułów w lewą stroną i wydłuż się. Uważaj, żeby nie pochylać się w stronę zgiętej nogi, tylko utrzymywać tułów w centrum.

4. Z wdechem unieś ręcę na wysokość barków i rozciągnij je. Z wydechem obróć głowę w prawo, kierując wzrok na prawą dłoń lub ponad nią.

5. Pozostań w pozycji 6 pełnych, równych i spokojnych oddechów. W tym czasie, w miarę możliwości pogłębaj pozycję – z wdechami rozciągaj boki tułowia i ręcę, a z wydechami staraj się opuścić pośladki niżej zginając prawe kolano, ale bez odrywania zewnętrznej krawędzi stopy z tyłu. Jeśli trzeba odpocznij i wyrównaj oddech, po czym wykonaj pozycję na kolejne 6 oddechów na lewą stronę.

 

Virabhadrasana II wzmacnia i modeluje mięśnie nóg i pleców. Rozszerza klatkę piersiową i tonizuje narządy w jamie brzusznej. Uczy stabilności i poprawnej pracy stóp. Pozycja wojownika należy do pozycji  rozgrzewających i energetyzujących.

 

O autorze

Olga Szkonter

Była redaktorka naczelna Joga ABC. Skończyła studia filozoficzne, uczy jogi w nurcie vinyasa krama. Prowadzi zajęcia w Pracowni Jogi Macieja Wieloboba w Krakowie, w Nowohuckiej Akademii Seniora i kilku innych miejscach. Strona Olgi: olgaszkonter.pl

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.