Wybierz Strona

Pozycje jogi – pies w głową w górę

Pozycje jogi – pies w głową w górę
Pies z głową w górę (Urdhva Mukha Svanasana)

Pies z głową w górę (Urdhva Mukha Svanasana)

Pies z głową w górę (Urdhva Mukha Svanasana)

urdhva = do góry

mukha = twarz

svana = pies

asana = pozycja stabilna/wygodna

 

Jak wykonać, krok po kroku:

  1. Połóż się na brzuchu. Ustaw nogi na szerokość bioder i wydłuż palce stóp na ziemi. Zegnij ręce w łokciach, ułóż dłonie spodami do ziemi, palcami do przodu, na wysokości talii, tak żeby przedramiona były prostopadłe do podłogi.
  2. Rozszerz palce dłoni, dociśnij nasady palców. Z wdechem mocno odepchnij się od dłoni, prostując  ręce w łokciach i w tym samym czasie unieś z ziemi tułów i kolana.
  3. Utrzymuj dół pośladków zwarty i kręgosłup wydłużony.
  4. Odpychaj się dalej od nasad palców dłoni, z wdechami starając się otworzyć mocniej klatkę piersiową i rotować barki na zewnątrz. Możesz delikatnie odchylać się do tyłu z kolejnymi wdechami, pod warunkiem, że będzie to komfortowe dla dolnych pleców.
  5. Wzrok kieruj przed siebie albo odchyl lekko głowę do tyłu i spoglądaj do góry, uważaj przy tym jednak, żeby tył szyi był wydłużony.

Z pozycji psa z głową w górę możesz przejść do pozycji psa w głową w dół. Istnieje też wariant pozycji, w którym palce stóp są podwinięte (szczególnie przy powitaniach słońca z klęku). Pies z głową w górę jest uelastyczniającym kręgosłup wygięciem, jedną z pozycji w sekwencji powitania słońca. Wzmacnia ręce, wspomaga pracę nad barkami.

 

Foto: Małgorzata Hiszpańska-Słaby, Pro-Active Fitness, Gdańsk.

O autorze

Olga Szkonter

Była redaktorka naczelna Joga ABC. Skończyła studia filozoficzne, uczy jogi w nurcie vinyasa krama. Prowadzi zajęcia w Pracowni Jogi Macieja Wieloboba w Krakowie, w Nowohuckiej Akademii Seniora i kilku innych miejscach. Strona Olgi: olgaszkonter.pl

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *